показвания

Етикети

Сигнал за злоупотреба

Популярни публикации

Страници

Детски център

Абонирайте се

Пропускане към основното съдържание

Монтесори материали - рамки за закопчаване

Някои от Монтесори материалите решихме да направим сами. Например рамките за закопчаване. Изглеждаха ми лесно и просто, но сега като помисля колко време ми отне (около 3 месеца), може би не бих се наела отново. Въпрос на ресурси. За цената също въпроса е спорен, при мен се наложи да използвам и помощта на шивачка, което увеличи себестойността.
Има 2 варианта за рамките за закопчаване (Dressing frames), по-лесно е да се направи рамка и да се закачи плата с кабарчета....Или пък за домашна употреба може да използвате малка рамка за картина и бебешка дрешка.
Аз избрах по-трудния, с повече шев. Рамките се получиха добре, постарах се да използвам и качествени материали.

Размерите на рамките не са точно определени, но е добре, те да бъдат удобни за работа на децата и да могат да се поставят около 4-5 закопчалки от даден вид, така че около 30х30см е подходящ размер.
За направа на самите рамки използвахме дървени профили - кръгли и квадратни от строителен хипермаркет; рапидки (винтчета) за сглобяване на рамките; лак на водна основа за запечатване на дървото; различни платове, подходящи за съответното закопчаване. Видовете закопчаване са: цип, големи копчета, малки копчета, метални катарами, пластмасови катарами, тик-так копчета, кукички, връзка за нанизване, панделки, безопасни игли, велкро, и последната рамка при мен е с друг вид кукички, но може да е с друг вид нанизване например. Видовете закопчаване не са точно определени от Монтесори, те са в зависимост от времето, в което живее детето и дрехите, които носи. Рамките са 12 на брой, според мен, за да се подредят добре върху стойката. Могат да бъдат и само по-основните типове и да се поставят върху шкаф или в подходяща кутия.



Надявам се, да съм била полезна за онези, които се интересуват от направата на Монтесори материали.

Коментари

  1. Цвета, изключително полезно е всичко, което сте написали. И е толкова добре обяснено как се прави, че направо се вдъхнових как да разнообразя дните на дъщеричката ми в това студено време.
    Благодаря ви от сърце!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесно, непременно опитайте, ще бъде забавно и за двете ви!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар